Saturday, June 29, 2013

New beginning

In English

I've been thinking about making a new blog for a while now, and finally I decided to go for it. In the past two years, I had a blog called "Persoona" and it taught me a lot about writing a blog here in blogger. In many ways, it was sort of a practice blog. If you scroll down to see my old posts, you can see my teen years and laugh a lot. 

As much as I loved my first blog, I got the feeling that I should make a new one - just for a fresh start. So many new things are happening to me, and I've changed a lot. Many of you probably know that I spent the last year in Oklahoma, U.S, studying in English and learning about another culture. It was of course really eye-opening and I've noticed that I think differently about a lot of things, and I know myself a bit better than I did a year ago. I want to keep writing my blog in English too, and this time I'm going to do a better job than with my first blog. Another new thing is that I'm turning 18 pretty soon, 8th of July. It doesn't necessarily change my life all that much, but I still think it's a big deal.

So what's different with this blog? It's going to have the same stuff that my last one, which is things about my life and stuff that means a lot to me. The name of this blog, "passion", means that I will be writing and posting pictures about things I live for. One example is fashion, or at least clothes. I just love clothes, they are just another way of expressing who you are. I love shopping, going through my clothes and choosing what to wear. I get inspired about other people and their unique styles, and I think it's great that we are different; I admire people who stand out. 

Another one of my passions if photography, so prepare for some artsy pics! I love taking my Canon, going somewhere and taking pictures of pretty much anything. I could take pictures of one tree for ages. I'm not all that talented yet, and I need some practice. I got my camera 3 years ago and it has became a huge part of my life; I take it pretty much everywhere. I enjoy going thought pictures of a specific moment later, almost as much as I enjoy the actual moment. I edit them and usually post them on facebook or in my blog. Even thought some people hate to have me following them with my camera, I know they'll thank me later :)

I hope you guys enjoy this blog! If you have any ideas about posts, just let me know.

Suomeks


Oon miettiny uuden blogin perustamista jo muutaman kuukauden. Bloggailusta on tullu mun ekan blogin ansioista yks mun elämän iloista ja siihen meneekin muutama tunti viikossa. Kuvaaminen, kirjottaminen ja pohdinta sopii mulle hyvin. Vaikka mun eka blogin, jonka mä perustin vuonna 2011 (Persoona) onki ollu uskollinen mulle niin kelasin et nyt ois aika alottaa uus. Ihan puhtaalta pöydältä, ja tällä kertaa niin että osaan käyttää bloggeria ja vähän tajuun että mitä tässä hommassa pitää tehä. 

Kun selaa mun vanhaa blogia niin näkee mun teinivaiheet ja on siellä varmasti noloja juttuja, joten sinne vaan kaivelemaan. Siellä on aika paljon jotai syvällisiä pohdintoja, mut myös kevyitä kesäkuvia ja arkipäivän juttuja. Täs uudes blogis tulee olemaan osaks ihan samanlaisia juttuja - mun elämää, kuvia musta ja mun kavereista, kirjotuksia. Sen lisäks tyylijuttuja tulee enemmän, koska vaatteet on vaan nii iso osa mun elämää. Tykkään valita vaatteet, huivit, laukut, kengät ja sitten suunnata ulos, ja näin se on ollu jo kauan aikaa. Shoppailu on ihanaa. Joskus saatan nauttia siitä että voin käydä läpi kaikki mun vaatteet ja vaan valita uusia asukokonaisuuksii. Vaatteiden avulla voi ilmasta itteään, ja ihailen ihmisiä jotka uskaltaa olla erilaisia. Kuitenkin, jos pukeutuu normi juttuihin eikä välitä yhtään, on sekin musta jees. Tykkään myös matkustella, joten jos tässä tulee jotain reissuja niin varmasti laitan kuvia! 

Monet varmaa tietää että tulin just pari viikkoa sitten vaihdosta Oklahomasta. Vuos muualla avaa silmiä, se on selvää. Oon itekkin varmaan vähän muuttunu vuodessa, oon välillä heränny siihen että oma ajatusmaailma on muuttunu entisestä. Oon onneks sopeutunu takaisin Suomeen tosi hyvin kun on ihania kavereita ja perhe tukena, koti on aina koti. Seki varmaan vaikuttaa mun bloggailuun välillä; koko toi kokemus oli nii hieno, enkä ikinä vaihtas sitä mihinkään.

Toivottavasti tykkäätte uudesta blogista! Jos teille tulee mitää ideoita että mitä haluisitte kuulla tai millasia kuvia haluatte, niin ilmotelkaa mulle. 



No comments:

Post a Comment